Oboznámiť účastníkov s problematikou prideľovania ratingu, vysvetliť rozdiel medzi ratingom a scoringom. Vysvetliť rozdiely medzi behaviorálnym a aplikačným scoringom a poskytnúť prehľad o používaných metódach credit scoringu, rozobrať kritériá efektívnosti používaných metód a poskytnúť návody, ako tieto kritériá aplikovať. Demonštrovať metódy na číselných príkladoch.
Účastníci
Zamestnanci bánk a iných finančných inštitúcií, ktorí sa zaoberajú ohodnocovaním bonity klientov.
Obsah seminára
matematicko – štatistické minimum
Rating
história ratingu a ratingové stupnice
vzťah ratingových stupníc a pravdepodobnosť zlyhania
matice prechodu a ich využitie
typy ratingu
proces ratingu
Credit Scoring
typy credit scoringu a ich podstata
aplikačný credit scoring
cieľ credit scoringu
používané štatistické metódy
lineárna regresia
logistická regresia
diskriminačná analýzy
neurónové siete
kvalifikačné stromy
posúdenie efektívnosti štatistických metód
požiadavky na vstupné dáta
riešenie praktického príkladu použitia štatistických metód
výhody a nevýhody credit scoringu
využitie ratingu a scoringu v rámci Basel II
koncept Basel II – tri piliere
rating a štandardizovaný (STA) prístup
Scoring a Internal Rating Based (IRB) prístup
princíp IRB prístupu
minimálne požiadavky na IRB prístupov
ratingové systémy v rámci IRB prístupu a požiadavky na ne kladené
definícia defaultu
rizikové parametre
požiadavky na dáta a dĺžky časových radov používaných k odhadu PD, LGD a CCF