Neprijateľné zmluvné podmienky a nekalé obchodné praktiky vo finančných službách
Ciele
Pripraviť účastníkov školenia na posudzovanie neprijateľných zmluvných podmienok a nekalých obchodných praktík. Priblížiť prístup Národnej banky Slovenska k hodnoteniu neprijateľných zmluvných podmienok a nekalých obchodných praktík a k sankcionovaniu dohliadaných subjektov.
Účastníci
Seminár je vhodný pre právnikov finančných inštitúcií, osoby zodpovedné za tvorbu a metodiku vo finančných službách, marketing a predaj produktov.
Obsah
1. Dohľad
- Právomoc NBS pri ochrane finančných spotrebiteľov
- Odbor ochrany finančných spotrebiteľov
2. Nekalé obchodné praktiky
- Čo sú nekalé praktiky, právna úprava, prečo sú zakázané, aké sú ich následky
- Pojem priemerný spotrebiteľ
- Pojem osobitne zraniteľná skupina spotrebiteľov
- Test pre určenie nekalej praktiky
- Nekalé praktiky v propagácii
- Analýza relevantných rozhodnutí súdneho dvora EÚ a aktualizovaného usmernenia Európskej komisie k implementácii smernice o nekalých obchodných praktikách
3. Neprijateľné zmluvné podmienky
- Zdôvodnenia kontroly zmluvných ustanovení
- Subjektívny rozsah NZP
- Verejné služby
- Objektívny rozsah NZP
- Formálna kontrola
- Materiálna kontrola
- Dôsledky neprijateľnosti
4. Iné typy porušovania povinností v oblasti ochrany finančných spotrebiteľov
- Konkrétne príklady niektorých ďalších porušení
Lektori
Termín
1 deň