Cieľom kurzu je manažérov oboznámiť s vhodnými nástrojmi pre efektívne manažérske vyjednávanie. Osvojiť si princípy vyjednávania, ktoré budú schopní aplikovať v manažérskej praxi.
Účastníci
Zamestnanci na pozíciách všetkých úrovní manažmentu. Vyjednávanie je jedna z kľúčových manažérskych zručností pre dosahovanie cieľov. Manažéri vyjednávajú s rôznymi cieľovými skupinami a s rôznymi cieľmi. Max. počet účastníkov 12.
Obsah seminára
Nastavenie správnych cieľov vyjednávania: operatívne vs. strategické potreby.
Manévrovací priestor a “no go zone”.
Príprava obidvoch strán: čo, kedy a ako.
Vstup do vyjednávania.
Vytýčenie vyjednávacieho pola.
Analýza situácie a prečo si overiť aj to, čo už poznáme.
Na cieľ zameraná prezentácia situácie a požiadaviek.
Ako postupovať pri námietkach a odporu protistrany.
Práca na dohode.
Ako postupne odstraňovať komunikačné bariéry pri vyjednávaní.
Neverbálne indície pri vyjednávaní.
3 základné techniky podprahového ovplyvňovania.
Možné spôsoby ukončenia vyjednávania a k čomu nás vedú.