IBV / Vzdelávanie / Manažérske vzde... / Konflikt manažment, emocionálna inteligencia a zvládanie stresu  

Konflikt manažment, emocionálna inteligencia a zvládanie stresu

(intenzívny tréning)

Účastníci

Predovšetkým absolventi tréningu Komunikačné zručnosti - manažéri, vedúci pracovníci, ale aj všetci ostatní zamestnanci finančných aj nefinančných inštitúcií, obchodníci na peňažných a kapitálových trhoch, majitelia firiem, asistenti a všetci denne pracujúci a žijúci pod vplyvom stresu v konfliktnom prostredí, ktorí chcú poznať základné princípy zvládania a odstraňovania konfliktov. 

Cieľ

Naučiť účastníkov, v čom spočíva podstata a význam konfliktov (osobných, pracovných, generačných, v rámci tímu...), identifikovať signály konfliktu a vyhnúť sa správaniu, ktoré vedie k deštruktívnemu priebehu konfliktu, ukázať možnosti a nástroje riešenia, riadenia a zvládania konfliktu.
Cieľom tréningu je tiež ukázať ako využívať a rozvíjať svoju emocionálnu inteligenciu a kreativitu v pracovnom aj v osobnom živote. 

Obsah seminára

1.deň

  • Ako vznikajú konflikty
    • vznik, priebeh a vnútorná dynamika konfliktov
    • psychologické a fyziologické aspekty
  • Systematická analýza konfliktov
    • typy konfliktov (vnútorné, medziľudské a súvislosti medzi nimi)
    • príklady, cvičenia
    • vývoj osobnosti a postojov vo vzťahu k hodnotám a autoritám (dotazník)
  • Zložky konfliktu
    • vnímanie
    • fantázia a realita
    • pocity a vzorce správania
    • zablokované myslenie a chyby vnímania situácie počas konfliktu
  • Možnosti zvládania konfliktov
    • stratégie zvládnutia konfliktu
    • potlačenie konfliktu – popretie, únik
    • neriešený konflikt a jeho možné následky
    • agresivita v konflikte (auto a heteroagresivita)
    • pomocné techniky – so sprostredkovateľom(mediácia, moderácia, abreakcia, sublimácia)
  • Riešenie konfliktov
    • stratégia výhra/výhra
    • fázy kooperatívneho riešenia konfliktov
    • ako predchádzať konfliktom (v živote, v práci, v tíme)
    • firemná kultúra, otvorená komunikácia
    • môj štýl riešenia konfliktov – dotazník a jeho využitie v praxi
  • Typické konflikty v organizácii
    • spolupracovník – spolupracovník
    • vedúci - spolupracovník, tím – spolupracovník
    • tím – tím, oddelenie – oddelenie...
    • príklady, odporúčané a vyskúšané efektívne riešenia

2.deň

  • Emocionálna inteligencia
    • definícia, význam pre prax a život človeka
    • aké mám EQ?, dotazník
    • zaobchádzanie s vlastnými pocitmi a s pocitmi druhých
    • porozumenie pocitom druhých – inteligentná cesta k prevencii konfliktov
  • Emocionálna inteligencia – využitie v praxi
    • ako využívať empatiu
    • čo robiť s intuíciou, ako ju správne využívať
    • ako zvyšovať vlastné EQ (ukážky metód a nácvik)
  • Ako zlepšiť vlastný štýl zvládania konfliktov?
  • Konflikty a stres – krízové situácie
    • stres v živote človeka, odolávanie stresu – možnosti a techniky
    • individuálny „antistresový program“ s využitím EQ

Lektori

MUDr. Sylvia Bzdúchová
Senior Trainer / Advisor
CUP Systems Consulting Services 

Dĺžka trvania

2 dni 

Garant

PhDr. Mária Fedorová, PhD.
tel.: 02/48246 534
e-mail:

Katalóg kurzov 2015

Vysoko kvalitné a odborné vzdelávacie podujatia pre Vás. Stiahnite si náš kompletný katalóg. 


Povedali o nás...

"Veľmi oceňujem organizáciu seminára Solvency II v rámci IBV NBS, ktorý sa konal v dňoch 4. a 5. októbra. Špeciálne oceňujem orientáciu seminára hlavne na pilier II (risk manažment) a výber kvalifikovaného lektora zo zahraničia s mnohoročnými praktickými skúsenosťami v oblasti risk manažmentu a interného auditu..."
(čítaj viac


Prihláška na podujatia

Formulár záväznej prihlášky na podujatia vo formáte PDF alebo DOC


European Banking & Financial Services Training Association


Inflačný ostrov

Ako vplýva inflácia na ekonomiku?


Certifikát kvality

Inštitút bankového vzdelávania NBS, n.o. priebežne sleduje, pravidelne analyzuje a vyhodnocuje výsledky svojho pôsobenia v oblasti poskytovania vzdelávacích služieb. 
Systém kvality v inštitúte potvrdzuje aj certifikát Bureau Veritas podľa normy systému kvality ISO 9001:2008. 


Kontaktné údaje

Inštitút bankového vzdelávania NBS, n.o.
Tomášikova 5238/28A,
821 01 Bratislava 2
Slovenská republika

IČO: 42166373

DIČ: 2022730369

telefón 
+ 421 (0)2 5787 3532
+ 421 (0)2 5787 3538

fax
+ 421 (0)2 4363 9314
e-mail