Konflikt manažment, emocionálna inteligencia a zvládanie stresu

Konflikt manažment, emocionálna inteligencia a zvládanie stresu

Ciele

Naučiť účastníkov, v čom spočíva podstata a význam konfliktov (osobných, pracovných, generačných, v rámci tímu...), identifikovať signály konfliktu a vyhnúť sa správaniu, ktoré vedie k deštruktívnemu priebehu konfliktu, ukázať možnosti a nástroje riešenia, riadenia a zvládania konfliktu.
Cieľom tréningu je tiež ukázať ako využívať a rozvíjať svoju emocionálnu inteligenciu a kreativitu v pracovnom aj v osobnom živote. 

Účastníci

Predovšetkým absolventi tréningu Komunikačné zručnosti - manažéri, vedúci pracovníci, ale aj všetci ostatní zamestnanci finančných aj nefinančných inštitúcií, obchodníci na peňažných a kapitálových trhoch, majitelia firiem, asistenti a všetci denne pracujúci a žijúci pod vplyvom stresu v konfliktnom prostredí, ktorí chcú poznať základné princípy zvládania a odstraňovania konfliktov. 

Obsah seminára

1.deň

  • Ako vznikajú konflikty
    • vznik, priebeh a vnútorná dynamika konfliktov
    • psychologické a fyziologické aspekty
  • Systematická analýza konfliktov
    • typy konfliktov (vnútorné, medziľudské a súvislosti medzi nimi)
    • príklady, cvičenia
    • vývoj osobnosti a postojov vo vzťahu k hodnotám a autoritám (dotazník)
  • Zložky konfliktu
    • vnímanie
    • fantázia a realita
    • pocity a vzorce správania
    • zablokované myslenie a chyby vnímania situácie počas konfliktu
  • Možnosti zvládania konfliktov
    • stratégie zvládnutia konfliktu
    • potlačenie konfliktu – popretie, únik
    • neriešený konflikt a jeho možné následky
    • agresivita v konflikte (auto a heteroagresivita)
    • pomocné techniky – so sprostredkovateľom(mediácia, moderácia, abreakcia, sublimácia)
  • Riešenie konfliktov
    • stratégia výhra/výhra
    • fázy kooperatívneho riešenia konfliktov
    • ako predchádzať konfliktom (v živote, v práci, v tíme)
    • firemná kultúra, otvorená komunikácia
    • môj štýl riešenia konfliktov – dotazník a jeho využitie v praxi
  • Typické konflikty v organizácii
    • spolupracovník – spolupracovník
    • vedúci - spolupracovník, tím – spolupracovník
    • tím – tím, oddelenie – oddelenie...
    • príklady, odporúčané a vyskúšané efektívne riešenia

2.deň

  • Emocionálna inteligencia
    • definícia, význam pre prax a život človeka
    • aké mám EQ?, dotazník
    • zaobchádzanie s vlastnými pocitmi a s pocitmi druhých
    • porozumenie pocitom druhých – inteligentná cesta k prevencii konfliktov
  • Emocionálna inteligencia – využitie v praxi
    • ako využívať empatiu
    • čo robiť s intuíciou, ako ju správne využívať
    • ako zvyšovať vlastné EQ (ukážky metód a nácvik)
  • Ako zlepšiť vlastný štýl zvládania konfliktov?
  • Konflikty a stres – krízové situácie
    • stres v živote človeka, odolávanie stresu – možnosti a techniky
    • individuálny „antistresový program“ s využitím EQ

Lektori

Garant

Mgr. Vladimíra Jacková
 02/5787 3532