Neprijateľné zmluvné podmienky a nekalé obchodné praktiky vo finančných službách

Neprijateľné zmluvné podmienky a nekalé obchodné praktiky vo finančných službách

Ciele

Pripraviť účastníkov školenia na posudzovanie neprijateľných zmluvných podmienok a nekalých obchodných praktík. Priblížiť prístup Národnej banky Slovenska k hodnoteniu neprijateľných zmluvných podmienok a nekalých obchodných praktík a k sankcionovaniu dohliadaných subjektov.

Účastníci

Seminár je vhodný pre právnikov finančných inštitúcií, osoby zodpovedné za tvorbu a metodiku vo finančných službách, marketing a predaj produktov.

Obsah

1. Dohľad

  • Právomoc NBS pri ochrane finančných spotrebiteľov
  • Odbor ochrany finančných spotrebiteľov

2. Nekalé obchodné praktiky

  • Čo sú nekalé praktiky, právna úprava, prečo sú zakázané, aké sú ich následky
  • Pojem priemerný spotrebiteľ
  • Pojem osobitne zraniteľná skupina spotrebiteľov
  • Test pre určenie nekalej praktiky
  • Nekalé praktiky v propagácii
  • Analýza relevantných rozhodnutí súdneho dvora EÚ a aktualizovaného usmernenia Európskej komisie k implementácii  smernice o nekalých obchodných praktikách

3. Neprijateľné zmluvné podmienky

  • Zdôvodnenia kontroly zmluvných ustanovení
  • Subjektívny rozsah NZP
  • Verejné služby
  • Objektívny rozsah NZP
  • Formálna kontrola
  • Materiálna kontrola
  • Dôsledky neprijateľnosti

 4. Iné typy porušovania povinností v oblasti ochrany finančných spotrebiteľov

  • Konkrétne príklady niektorých ďalších porušení

Lektori

Termín

1 deň