Nové výzvy v riadení útvaru interného auditu

Nové výzvy v riadení útvaru interného auditu

Ciele

Poskytnúť účastníkom súbor poznatkov potrebných pre kvalifikované vykonávanie práce v oblasti:

  • plánovania a riadenia útvaru interného auditu v plnom rozsahu,
  • identifikácie a hodnotenia rizík,
  • oboznámenia sa s mapovaním, dokumentáciou a hodnotením kľúčových interných kontrol,
  • potrebných techník pre predbežné posúdenie čo a ako auditovať,
  • metód riadenia ľudských zdrojov, motivácie a riešenia problémov,
  • komunikácie plánov a výsledkov útvaru interného auditu vedeniu spoločnosti.

Účastníci

Seminár je určený manažérom a vedúcim zamestnancom útvarov interného auditu, interným audítorom, ako aj ďalším zamestnancom, ktorí si potrebujú rozšíriť poznatky z tejto problematiky. 

Obsah seminára

  • štandardy pre interný audit
    • etický kódex interného audítora
    • medzinárodné štandardy interného audítora
    • profesijné štandardy pre riadenie útvaru interného auditu
  • spolupráca a externé vzťahy útvaru interného auditu
    • outsourcing vs. co-sourcing
    • pracovné vzťahy a leasing zamestnancov
    • praktické skúsenosti z rôznych typov spolupráce
  • vedenie útvaru interného auditu – interné vzťahy
    • profesijný rozvoj útvaru
    • mentoring a coaching
    • nábor, riešenie problémov a hodnotenie audítorov
  • plánovanie interného auditu
    • tvorba ročného plánu auditu
    • plánovanie audítorov na projekty
    • nastavenie cieľov na hodnotenie
  • riadenie výkonnosti projektov interného auditu
    • time management
    • riešenie konfliktov
    • riešenie súbežných projektov auditu
  • interné kontroly
    • zodpovednosť manažmentu vs. interného auditu za interné kontroly
    • nástroje mapovania, dokumentácie a hodnotenia interných kontrol
    • diskusia na tému interné kontroly a celofiremný systém riadenia rizík
  • marketing interného auditu
    • plánovanie a realizácia zhodnotenia uskutočneného auditu
    • pridaná hodnota pre organizáciu vyplývajúca z auditu
    • tvorba plánu a zavedenie uceleného konceptu riadenia interného auditu
  • prípadové štúdie a praktické príklady

Lektori

Bc. Daniel Heidler MBA, ACCA, CIA, poradca Business Continuity, s.r.o., Česká republika 

Lektor je konateľom spoločnosti Business Continuity, v ktorej vedie poradenskú sekciu. Má viac ako päťročné skúsenosti s vedením strategických projektov pre FOXCONN v Európe, kde ďalej viedol oddelenie kontrolingu a business finance. Predtým bol tri roky riaditeľom oddelenia riadenia podnikateľských rizík v spoločnosti Ernst & Young. V minulosti pracoval ako vedúci oddelenia interného auditu a risk manažmentu v spoločnosti Bass plc., pre Pražské pivovary. V rokoch 1996 až 1998 pracoval na oddelení auditu spoločnosti Arthur Andersen. 

Garant

Mgr. Tatiana Stráňavská
 02/57873532